מיין לפי

צרו קשר

מזכירות החוג: אורלית קיסר
שעות קבלה: א' - 11:30-14:30, ב'-ה' - 10:00-13:00
מדעי הרוח, חדר 46406
02-5883936, orlitk@savion.huji.ac.il

ראש החוג:  פרופ' יוסי מורי
yossi.maurey@mail.huji.ac.il
יועץ לתלמידי .B.A ו-.M.A: פרופ׳ יואל גרינברג
yoel.greenberg@mail.huji.ac.il

פרופ' דליה כהן (מאחור) ופרופ' רות כץ

 

תומר דמסקי

תמונה של הסטודנטית
תומר
דמסקי

תומר דמסקי היא מורה, מוזיקאית ואמנית במה עם רקע במוסיקה אלקטרונית, אמנות סאונד ולימודי פרפורמנס. בימים אלה משלימה תואר שני בחוג למוסיקולוגיה באוניברסיטה העברית ומרצה בביה״ס לתיאטרון חזותי ובביה״ס לאמנות מוסררה. תחומי המחקר שלה כוללים פילוסופיות של קול והקשבה, נוכחות פרפורמטיבית, דיסוננס חברתי ועוררות גבוהה. כזמרת ומנצחת אוטודידקטית של מוסיקה קולית השתתפה בהרכבים קוליים במגוון טכניקות ועולמות אסתטיים. היא המייסדת והמנהלת האמנותית של המקהלה הקוונטית, הרכב קולי נסיוני העובד על פרשנויות קיצוניות של מוסיקה ליטורגית מימי הביניים והרנסנס ומשלב אותה עם רפרטואר עכשווי. דמסקי היא שותפה מייסדת בקולקטיב הבין-תחומי Excessive Productions שמיצביו והפקותיו הוצגו ברחבי אירופה וישראל, וסולנית הטריו האודיוויזואלי Wackelkontakt שיצירותיו הן תמהיל רב-מדיומלי של טקסטים, רעיונות ומסורות. דמסקי יוצרת, מבצעת ומעצבת סאונד לעבודות מחול ותיאטרון, ממייסדות קולקטיב סטודיו שטראוס, פעילה במרחב הטכני-אמנותי של הזירה הבינתחומית בירושלים וסולנית פרויקט הדרון-מטאל הבלגי-אנגלי Atonia. הופיעה והציגה בתיאטראות, גלריות, מועדונים ופסטיבלים בציריך, וינה, ניו יורק, פריז, מינכן, בריסל, אתונה, רומא, ברלין, ברצלונה, מוסקבה, בלגרד, ניו יורק, אמסטרדם ועוד. 

 

עבודת המוסמך של דמסקי היא פרויקט רב-תחומי השואף להרחיב את השדה המתהווה של לימודי קול היסטוריים. מחקרה עוקב אחר הקול כנוכחות חושית ואמצעי לתפיסת זהות בחיי הדור הראשון של הנזירות הכרמליתיות היחפניות בספרד של המאה ה-16. באמצעות כתבים ביוגרפיים, מיסטיים, פואטיים וחוקתיים מראשית ימי המסדר, מנסה המחקר לחשוף את המתחים בתפקידו של הקול, הפנימי והחיצוני כאחד, בחיי הרוח והיומיום של תרזה הקדושה מאווילה וממשיכות דרכה. החיפוש בכתבים אלה חושף את מה שניתן לכנות הטופוס הקולי הכרמליתי: טופוס המגלם איסורים, חירויות, אתגרים בהגדרה עצמית והתנסויות מיסטיות בלתי נתפסות, שמקורותיו נטועים עמוק בכתבי הקודש.